Τετάρτη 14 Απριλίου 2021

you can do magic

Κάποτε μου είπαν πως πρέπει να καταγράφω τα όνειρά μου.
Άλλα είναι σαν επιστημονική φαντασία
άλλα σαν μαγικός ρεαλισμός
άλλα σαν θρίλερ.

Το χτεσινό όνειρό μου ήταν σαφώς επηρεασμένο από την προδομένη γυναίκα
της Σιμόν ντε Μπωβουάρ (που θεωρώ πως πρέπει να γράφεται με ωμέγα).
Είμαι στο τρίτο μέρος, αυτό της γυναίκας γύρω στα 45
που ο άντρας της την απατά εν γνώσει της.
Με κάποιο τρόπο και με την έγκρισή της.
Εκείνη το βλέπει σαν κοινωνικό πείραμα, 
πιο πολύ μελετά τις αντιδράσεις της, παρά τις βιώνει.
Εμένα αυτό μου φαίνεται τρελό
απάνθρωπο θα έλεγα.

Είδα λοιπόν στον ύπνο μου πως είχα τη δύναμη της τηλεκίνησης.
Όχι με τα μάτια, αυτό παραπέμπει σε επιστημονική φαντασία, 
σε ένα εξελιγμένο είδος ανθρώπου.
Εγώ κουνούσα πράγματα κουνώντας τα χέρια μου από μακριά, 
σαν σκέτη φαντασία, σαν μαγεία, χωρίς επιστήμη.
Και με χάρη, λοιπόν, κουνούσα τα χέρια μου για να κάνω τι;
Τίποτα ποιητικότερο από το να μαζέψω τα απλωμένα ρούχα.

Στο απέναντι μπαλκόνι ζούσε ένα παντρεμένο ζευγάρι
-που όντως έτσι είναι στην πραγματικότητα.
Ο άντρας κάπνιζε στο μπαλκόνι
-που όντως έτσι κάνει και στην πραγματικότητα-
και ήταν ένας πολύ γοητευτικός 40άρης
-που δεν είναι έτσι στην πραγματικότητα.

Εγώ μάζευα από απόσταση τα ρούχα κάνοντας χαριτωμένες κινήσεις
και ίσως ακούγοντας μουσική
και ίσως λικνίζοντας κάπως τους γοφούς μου.
Εκείνος με χάζευε και χαμογελούσε.
Με κοίταζε με τον τρόπο που θέλουμε να μας κοιτάνε
με τον τρόπο που προστάζουν οι ρομαντικές εικόνες του διαδικτύου
find someone who looks at you like maybe you are magic.
Έτσι με κοίταζε, 
like maybe I was magic.

Νομίζω κάπως έτσι συμπυκνώνεται το νόημα της απιστίας.
Ο άλλος σε βλέπει σα να είσαι μαγική, 
σαν σπάνια, 
σαν πλάσμα της φαντασίας του.

Ενώ στην πραγματικότητα είσαι απλώς το κορίτσι που μένει απέναντι.
Που το μόνο μαγικό που έχει, είναι πως δε μένει στο σπίτι του.

Οι σύζυγοι δε στερούνται μαγείας.
Οι σύζυγοι στερούνται απόστασης.

Και κάπως έτσι κουμπώνουν η Σιμόν, τα όνειρα και η πραγματικότητα.

Είναι η απόσταση απαραίτητη για τη μαγεία;
Θα ήταν ο άλλος μαγικός αν ζούσε μαζί σου;

Δεν υπάρχουν σχόλια: